BB-GLOW

BB Glow är en typ av microneedlingbehandling som ger en jämnare hudton och ett fantastiskt glow. Med det professionella koreanska serumet STAYVE kan man gradvis bygga upp effekten av en BB-kräm.

Med hjälp av sterila NANO-nålar levereras det naturligt pigmenterade serumet ner i de översta hudlagren för att ge en fin täckning, utan att riskera ett ojämnt resultat. Terapeuten väljer ut en anpassad nyans efter kundens hudton och man arbetar i hela ansiktet inkl. övre

och undre ögonlock.

Effekten brukar märkas redan efter första behandlingen, men serumets effekt fortsätter att förstärkas i ca 2 veckor. För att få en bestående effekt upp till 6-12 månader så rekommenderar vi en kur på 4-6 behandlingar med två veckors mellanrum.

BB GLOW BEHANDLING PASSAR:

För grå och livlös hud
Den reducerar åldersfläckar, röda partier, pigmenteringar & fräknar.
Den minskar porer
För olika hudtyper (Torr, normal och blandad hud)
För alla åldrar
För dig med ojämn hudton
För dig som rodnar lätt

BB GLOW PASSAR INTE OM DU HAR:

Cancer
Blodkouagulationssjukdomar, blodsjukdomar
Akuta infektionssjukdomar
Eksem, psoriasis, neurodermatit (i ansiktet)
Graviditet & amning
Bildandet av hypertrofiska och keloida ärr
Inflammerad akne
Öppna sår och brännskador
Epilepsi
Diabetes (med försiktighet)

Inför en behandling ska man ej ha utfört en fractionell laserbehandling, kosmetisk tatuering eller en botox/filler behandling på en månad.

Efter en BB Glow behandling skall man undvika att göra kosmetiska- och/eller laserbehandlingar i en månad. Första dagen rekommenderar vi att du inte använder smink eller starka rengöringsprodukter. Du får med en STAYVE kräm som är vårdande, den ska appliceras dagen efter din behandling. Det rekommenderas inte att besöka bastu, bassäng, solarium eller träna dem första 5 dagarna. Solskyddsfaktor ska användas dagligen.