DSC09457.jpg

Vår story

Den 14 april 2008 startades Hairfree & Beauty i Skövde, som sedan några år tillbaka bytt namn till Skövdekliniken. Vi började i en liten lokal på Kungsgatan och då endast med att erbjuda tjänsten permanent hårborttagning med IPL. Två månader senare bestämde sig Caroline som äger och driver företaget att även erbjuda behandlingar som reducerar celluliter och minskar håravfall. Målet var att bygga en fullservice-klinik med allt samlat under ett och samma tak där kunden kan få hjälp med allt inom skönhet och laser.

Caroline jobbade ensam i 2 år och när kliniken började erbjuda behandlingar som botox och fillers var det dags att bli fler. Företaget gick bra och efter 5 år var det dags att ta in nya behandlingar såsom naglar, fransar och spray-tan, och för att göra det krävdes tillökning i personalstyrkan ännu en gång. Efter några år till med tillväxt i både personal- och utbudsfronten växte Skövdekliniken ur sina lokaler på Sandtorget och finns idag i en större, fräschare och nyrenoverad lokal på ca300 kvadrat mitt i Skövdes hjärta.

Skövde var en liten stad som saknade det lilla extra, och det är det vi på Skövdekliniken ville komplettera det lokala utbudet med. Nu behöver man inte åka till Stockholm eller Göteborg för att få ”storstadsbehandlingar”. Vi har allt samlat under samma tak. Maskinerna är inhandlade från de stora leverantörerna i Sverige och kan därför med all sin trygghet ge behandlingar av högsta kvalité. Kvalitativa lyxbehandlingar till småstadspriser, ja varför inte.

Vår personal är alltid uppdaterad inom det senaste avseende laser och skönhet och utrustningen uppgraderas kontinuerligt. Kvalité är nummer 1.

Vi har idag omorganiserat företaget och satsar endast på medicinska skönhetsbehandlingar & klinikbehandlingar.

Vi som jobbar på kliniken på heltid är laserterapeuter, kroppsterapeuter, hudterapeuter, sjuksköterska och en läkare. Vi vill fortsätta att utveckla företaget och känner att behovet finns i Skövde. Tack till alla er fantastiska kunder som tror på oss och fortsätter att besöka oss. Tacksamma är vi!

Vårt team