Trådlyft

Trådlyft är en modern och enkel behandling som stramar upp huden och skapar ett ansiktslyft utan kirurgiska ingrepp.

70 min per behandling. 1 tillfälle med uppföljande efter 6-9 månader. Sedan 1 gång vart annat år.

- Anti aging
- Hudförbättrande
- Hudåtstramande

- Smärta i det behandlade området är vanligt efteråt, vanligtvis varar det i några dagar.

Det kan upplevas lite obehagligt men eftersom du får bedövning är behandlingen ofta nästan helt smärtfri. Vissa trådar kan kännas mer än andra. Vi använder lokalbedövning för att minska smärtan då vi sätter småtrådar för hudförbättring.

Därtill syns resultatet direkt efter utförandet. Och det bästa av allt är att resultatet förbättras över tid. Du kommer märka hur din hud känns mer och mer stram och fyllig med tiden. Hållbarhetstiden är normalt upp till 24 månader, men ålder och livsstil med t.ex. rökning eller mycket intensiv träning kan förkorta denna tid. Genom att göra en ny behandling med Trådlyft, en så kallad ”touch up” efter 9 månader, så ökar hållbarheten för resultatet avsevärt.

Enligt lag måste alla injektionsbehandlingar föregås av en konsultation minst 48h innan behandling. Detta gäller för alla nya injektionskunder samt om det passerat mer än 6 månader sedan din senaste behandling.

Efter din behandling kommer du att få riktlinjer för hur du ska göra. Det är normalt att känna visst obehag efter behandlingen såsom rodnad, svullnad, smärta, klåda, blåmärken eller ömhet på det behandlade stället. Dessa biverkningar försvinner snart.

Innan behandlingen injiceras en lokal bedövning ytligt i huden, är trådarna fästa vid en icke-vass kanyl så att risken för skador på de inre strukturerna är låga. Behandlingen utförs med en steril teknik. Det är trådar som skjuts in i hudlagret och som sen långsamt försvinner av sig själva. Detta skapar en kraftfull stimulering i huden som får i gång produktionen av nytt kollagen och elastin.

Det synliga resultatet blir en huduppstramning och ett lyft. Det slutgiltiga resultatet syns efter tre till fyra månader.