Exilis Ultra 360

Exilis Ultra 360 är en icke kirurgisk estetisk behandling som utför fettreducering och huduppstramning på hela kroppen. Det är den första apparaturen med kombinerad fokuserad radiofrekvens och ultraljud.

Behandlingsdjupet anpassas efter behandlingsområde och önskad effekt. Djupare behandling påverkar fettcellerna till celldöd och ytligare behandlingar ökar nybildningen av kollagen och elastin.

Exilis kan användas på alla:

• Hudtyper

• Hudfärger

• Årstider

4 behandlingar
Intervall var 7-14 dag
Olika behandlingstider beroende på mängd fett och område.

- Reducering av fett
- Celluliter
- Slapp hud
- Cirkulation
- Utrensning

- Torr hud

Hur går behandlingen till?

En gele eller olja appliceras på huden, sedan placeras ett speciellt munstycke på behandlingsområdet för att leverera energin under huden.

En mindre rodnad och värmeutveckling uppkommer under behandlingen. Patienter kan omedelbart återgå till sin normala rutin. Inget obehag utan mer en skön och varm känsla.

Återhämtningstid efter behandling:

Torr hud kan förekomma under de första 12 timmarna efter behandling. Försvinner vanligtvis efter 48 timmar.

Just vid huduppstramning jobbar den fokuserade radiofrekvensen så att den stör kollagen och elastin fibrerna och den kontrollerade termiska effekten ommodulerar kollagenet och elastin strukturen. Den naturliga läkningsprocessen väcker fibro blasterna för att aktivt producera nya kollagen och elastin fibrer. Under de påföljande 2-3 månaderna bildas det nya kollagenfibrer vilket ger volym och fasthet.

Man ska inte utsätta området för någon värmeexponering under 48h (bastu, IPL, laser, etc.) Håll dig hydratiserad i 2 dagar innan samt 4 dagar efter behandling. Vi uppmuntrar promenader och lätt fysisk aktivitet efter kroppsbehandling. Att hålla en hälsosam kost rekommenderas.

Kontraindikationer för behandling:

Bakteriell eller viral infektion, akuta inflammationer
Nedsatt immunförsvar
Sklerodermi
Isotretinoin under de senaste 12 månaderna
Strålbehandling / Cancer
Nedsatt läkning i behandlingsområdet
Metallimplantat
Brännskador i behandlingsområdet
Ablativt / Icke-ablativt kosmetisk ingripande (djup peeling) under de senaste 3 månaderna
Aktiva kollagensjukdomar
Graviditet eller IVF-behandling
Hjärt-kärlsjukdomar (såsom kärlsjukdomar, perifer arteriell sjukdom, tromboflebit och trombos)
Pacemaker eller defibrillator
Rosacea
Eksem
Akut neuroalgi och neuropati
Feber
Blodsjukdomar, risk för blödning, blödande vävnader, magsår
Njur- eller leversvikt
Ödem, Ascites, Exsudat
Tuberkulos
Menstruation
Känslighetsstörningar i behandlingsområdet
Åderbråck
Patienter som genomgår radiologiska ingrepp

2 applikatorer finns på maskinen som jobbar med två olika saker, den ena är för både fett och huduppstramning och den andra endast uppstramning i ansiktet och då endast med radiofrekvens.

Den stora applikatorn använder exakt kombination av värme och kyla för att optimera radiofrekvensenergileverans till specifika vävnadsdjup. Värmen kan fokuseras in i det djupa subkutana vävnadslagret på grund av samtidig emission av kontrollerad kylning. Vi skapar en apoptos, en programmerad celldöd för reducering av fettcellerna. Detta är en fysiologisk process och är inte farligt för kroppen.

Tack vare EFC energy flow control har man en inbyggd temperaturkontroll som säkerställer att den optimala nivån av kraft levereras till vävnaden hela tiden där energin övervakas och justeras i realtid. Detta ger dig som kund en säkerhet då energin är jämnt fördelad över området som ska behandlas.