Eyeliner

PhiContour är en sorts kosmetisk tatuering. Med hjälp av de finaste nålarna, appliceras pigment i de översta hudlagret på ögonlocket. Permanent eyeliner är generellt sett en passande behandling för alla och kan skräddarsys för att passa alla hudtyper. Målet med en kosmetisk tatuering är att skapa en fin harmonisering i ansiktet. Med en perfekt tatuerad eyeliner kan du njuta av att alltid se fräsch ut i alla lägen.

En korrekt utförd tatuering kommer ge dig en vacker look utan att ta över ansiktets drag och se för sminkad ut.

120 min per behandling + 60 min återbesök

- Harmonisering i ansiktet

- Klåda
- Blåmärken
- Svullnad

Smärtan är väldigt olika från person till person. Vissa tycker att det knappt känns, medan andra tycker att det känns mer. Alla har klarat av att genomgå hela behandlingen, men räkna med att det kommer att kännas som ett rispande i huden. Under behandlingens gång har man möjlighet att få bedövning.

Det slutgiltiga resultatet ser man först efter en månad när läkningen är helt klar. Efter första besöket ingår det ett återbesök inom 3 månader där man fyller i eventuella luckor och ojämnheter.

- Du bör inte ha högt blodtryck

- Du får inte vara gravid

- Du får inte ha några blodsjukdomar

- Inte äta blodförtunnande medicin

- Är du under behandling utav Roaccutan (acne medicin) måste du vänta minst 6 månader efter avslutad behandling innan du kan pigmentera dina ögonbryn. Alt rådfråga din läkare.

- Du bör inte ha sår, utslag, eksem, pågående herpes, pågående psoriasis, bränt dig i solen eller minsta lilla hudirritation kring och på området.

- Gjort djupgående hudbehandling senaste 4 veckorna (botox, laser, kemisk peeling mm.)

- Gjort fillers inom de senaste 4 veckor.

- Om du har diabetes (risk för långsam läkning, infektion och att pigmenten fäster dåligt)

- Om du lider av allvarliga sjukdomar såsom cancer, epilepsi, narkolepsi, autoimmuna sjukdomar (rådfråga din läkare först).

- Vi utför ej kosmetisk tatuering på personer under 18 år.

Kund får med sig skötselråd efter behandling. Det förekommer en lätt svullnad efter behandlingen som kan vara i 24-48h. Under de första två veckorna efter behandlingen ska du undvika allmän badning, solbadning, solarium, bastu, skönhetsbehandlingar och intensiv träning tillsammans med svettning, kontakt med damm etc.

Pilla aldrig bort eventuella skorpor på egen hand, det kan ta med pigmenten.

Hur går det till?

PhiContour behandling är den senaste tekniken för att utföra en semi-permanent sminkning av eyeliner. Det utförs med en micropigmenteringsmaskin. Formen beräknas utifrån den gyllene skärningspunkten och enligt ansiktsmorfologi. Den innebär att vi beräknar formen på din eyeliner efter dina unika proportioner. Symmetri räknar vi ut genom att använda PhiBrows applikation. De beräknas i enlighet med estetiska regler och vi ser till att även din önskan tas med i beräkningen. Eyeliner kan göras med eller utan vinge. Man kan även välja att endast utföra en enklare fransmarkering.

Hållbarhet

Hållbarheten för pigmenteringen är 1-3 år. Men påfyllning av färgen brukar behöva göras mellan 2-3 år efter.