Rioblush Koldioxidinjektioner

Vi på Skövdekliniken arbetar med Rioblush, en av marknadens senaste utrustning för behandling av slapp hud och behandling av mörka ringar och påsar runt ögonen. Rioblush CO2 är en injektionsbehandling med medicinsk koldioxid som främjar en självförnyande effekt i huden.

20-60 min per behandling. 6-8 st behandlingar beroende på indikation. Intervall 1-2 gång i veckan

- Mörka ringar / påsar runt ögon
- Hudbristningar
- Lokala fettansamlingar
- Slapp hud
- Celluliter

- Svullnad
- Blåmärken

Beroende på valt område kan känslan variera. Man kan uppleva en spänning och sveda i huden i takt med att koldioxiden injiceras.

Kroppen sätter genast igång med en process och kommer förbättras med tidens gång. Här hänger det på hur bra kroppen tar emot behandlingen och detta är såklart individuellt. Vissa upplever en skillnad redan efter 1 behandling medans andra behöver desto fler.

- Vi uppskattar om din hud är fri från smink och produkter inför behandlingen.

- Du får ej vara gravid eller amma

- Inte ha en pågående infektion i kroppen, feber eller stark sjukdomskänsla.

Genom att injicera en liten mängd koldioxid in i huden reagerar kroppen och börjar att öka blodcirkulationen samt tillväxtfaktorer. Denna reaktion förbättrar hudens elasticitet, textur och självläkande egenskaper. Huden blir mer välmående, ärren jämnas ut och hudtonen blir jämnare.

Vanligtvis får man bättre resultat på röda/lila bristningar än vita, och flera behandlingar krävs för att uppnå optimala resultat.

Den största orsaken till mörka ringar eller påsar runt ögonen beror på en försämrad blodcirkulation. Rioblush förbättrar blodcirkulationen i området och minskar problemet.