SMP Skalp-mikropigmentering

Skalpmikropigmentering är en icke kirurgisk kosmetisk behandling som använder små mikronålar för att applicera pigment i hårbotten. Resultatet skapar utseendet av hårsäckar som hjälper till att förtjocka och återställa utseendet av ett fylligare hår.

Om du börjar bli tunnhårig, hårfästet drar sig tillbaka, har kala fläckar eller om du är helt flintskallig kan vi ge dig utseendet av en rakad frisyr med återskapad hårlinje eller intryck av tjockare hår och även kamouflera transplantationsärr med mikropigmentering.

3 behandlingar
150 - 180 min per behandling
Nästa behandling inom 1 vecka från session 1-2 sedan från session 2-3 14-28 dagar

- Håravfall
- Alopecia
- Tunt hår
- Kala fläckar
- Ärr efter hårtransplantation
- Komplettera i samband med en hårtransplantation

Finns inga

Direkt efter första behandlingen

Nej inget obehag alls

Att tänka på innan?

Drick ingen alkohol senast 24 h innan din behandling. Om du har torr hårbotten så smörj din hårbortten morgon och kväll några dagar inför behandlingen så skalpen är återfuktad innan din behandling. Har du en renrakad skalp så raka dagen innan behandling för att köra igång direkt.

Återhämtningstid efter behandling i 3 dagar..

Undvik extrem svettning

Tvätta inte skalpen

Raka inte huvudet

Använd inga produkter såsom schampo, hårspray eller balsam

Efter din sista session behöver du applicera något återfuktande på huden i en vecka.

Kontraindikationer

Epilepsi

Aids

Hepatit

Hudåkommor i området som ska behandlas

Kemoterapi eller antikoagulerande behandlingar

Autoimmuna sjukdomar

Sjukdomar i luftvägarna

Hjärt och kärl sjukdomar

Svårt allergisk mot tungmetaller

Gravid

Ammande

Mikropigmenteringspigment i hårbotten är permanenta pigment av kosmetisk kvalitet. Vid denna behandling krävs ingen operation eller bedövning då det sitter ytligt på huden och gör inte ont vid behandlingens procedur.

Just nu är SMP den mest effektiva lösningen mot håravfall. Vid en professionellt utförd behandling kan du förvänta dig ett 100% naturligt resultat. Varje punktpigmentering får en 3D liknande effekt vilket innebär en identisk replikation av naturliga hårsäckar. Tekniken kräver hög nivå av noggrannhet, skicklighet och kompetens och vi har blivit utbildade av den främsta i världen Tony Abbagnato från Neapel (Italien).